lördag 22 november 2008

Tjugo i sex ringde klockan. Snoozade dock såklart in i det sista och var uppe tjugo över. Möts av vita gator och snöstorm. Plogarna har ju inte direkt hunnit ut så det var bara bege sig ut i snön och traska. I mitt jobb går jag ute mycket hela dagen så förmiddagen var ju halvkul med snö och kalla vindar. Klarade mig igenom dagen ganska smärtfritt och kom hem till ett hem där jag möts med frasen "Vill du ha vin?" - Varför inte, tänker jag. God mat, gott vin och har nyligen duschat i typ en timme. Jag har kommit in i en period där jag tycker att duscha är bland det bästa som finns, gärna i 50 gradigt vatten också.

Den här helgen känns skön faktiskt. Och det känns skönt att kunna tycka det är skönt.

Jag skulle kunna gå och lägga mig nu, men så jävla tråkig ska jag inte vara. Eller?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är såå skönt att duscha varmt, speciellt när man kommer hem frn jobbet på höst och vinter.. Men kom nu Pullan så ska jag värma dig.. Mysig helg förresten!