fredag 7 november 2008

Äntligen. Äntligen fredag och ledig i hela tre dagar. Det är verkligen ett heltidsjobb att jobba heltid så att säga. På det har jag tränat efter jobbet varje dag denna vecka, förutom idag. Jag kände att jag var värd att åka hem till soffan och ett glas vin efter dessa nyttiga dagar. Kvällen spenderar jag hemma med endast mamma som för en vecka sen bröt foten på tre ställen. Hon hann inte mer än att komma ut till landet innan hon ramlade. Det här leder i sin tur till att det är jag och mammas sambo Lasse som får sköta hushållet och göra mamma tjänster. Dom som känner mig vet att min mamma är extremt pedant. Igår rullade hon runt på datorstolen och dammsög trots att värken nästintill tar kål på henne. Änsålänge har hon dock inte be mig dammsuga, men det kommer garanterat komma de här två månaderna som hon ska vara gipsad. Hur som helst, jag erbjöd mig att vara hemma ikväll då Lasse flytt till landet för att stänga stället. Så vi har ätit middag, druckit lite vin och snart är det dags för idol. Trots allt hon ber om är det ganska skönt att vara hemma bara hon och jag.

Imorgon ska JoBos födelsedags firas i efterskott och min i förskott. 21 år, inget märkvärdigt. Men det blir middag och utgång. Det blir nog bra, hade dock varit bättre om man hade haft fyrsiffrigt på kontot! Förstår ärligt talat in vart mina pengar tar vägen. Ser gladiligen fram emot min dubbellön!

Har haft ett trevligt samtal med Ted som är hemkommen från USA efter fem veckor och senare ska jag ha ett med Daniel. Det där med killkompisar är faktiskt inte helt dumt, borde man ha fler av.

Jag ska sova tidigt ikväll, men för er som inte ska- trevlig kväll!

Inga kommentarer: