måndag 29 september 2008

När klockan ringde imorse kändes det som att jag precis hade stängt ögonen. Sjukt sliten efter en helg på Bredholmen med cirka 2½ timmes sömn på hela helgen.

Vi kom iväg i bra tid i fredags. Det var dock sjukt mörkt på sjön så jag fick agera lantärna medans Joanna koncentrerade sig på att inte köra på grund. Väl ute fixade gänget på nio stycken en tacosmiddag. Sen blev det några glas, lite av klassikern "jag har aldrig" sen svettades jag med tre andra på loftet tills jag gav upp och försökte sova i soffan istället, gick dock inte så bra det heller. Trött på lördagen men det var ju dagen D så det var ju bara ställa sig in på fest. När resten hade anlänt var vi 16 stycken vid ett pyntat långbord på verandan och det snappsades en hel del, det var lekar, kräftor och visor. Redan vid tiosnåret var det flesta lagom runda under fötterna för att börja med diverse danser. Det var reaggedans, pojkbandsdans, twist och allt möjligt. Bastu och bad i havet blev det även för en del av oss, riktigt jävla nice måste jag säga. Efter att ha tolkat och gjort egna versioner av snappsvisor med Joanna en lång stund och hon hade lekt pippi var det läggdags efter en riktigt skön kväll. Både kvällarna kom vi i säng efter tre någon gång, förvånansvärt tidigt men det kändes det inte som. Söndagen begav sig några hemmåt tidigt, men vi var ett gäng kvar som hade kollektiv bakfylla och kollade på film och åt korv. Sen var det bara packa, städa och ta båten över för att sätta oss i minibussarna mot huvudstaden. Hemma vid sju och däckade på soffan.

Helgens höjdpunkter var helt klart;

..När jag, Joanna och förare Johanna skulle åka in till Norrtälje för att hämta min syster Tessi och Sandra. Tre tjejer i en minibuss på motorvägen med armen i luften till Botten Anna ungefär. Helt plötsligt ser vi två människor sitta på ett berg och alla tre tänker ungefär samma tanke "Vad är det för idioter som sitter där". Det visade sig vara farbror blå som sköt laser. Ops. Johannas hjärta höll på att hoppa ur, med all rätt också för stoppade blev vi. 17 km/h för fort och en böter på 2400 blev det. Men när hon blåste var det lugnt och tur var det för stackarns prövotid gick ut på söndagen! Så lappen fick hon behålla iaf. Men det var trevliga poliser och en av dom en riktig hunk så efter några minuter förvandlades paniken till skratt istället!

..Men det som tar allt denna helg var när det är full rulle på dansgolvet och jag är på väg för att kissa. Går förbi lite smidigt för att inte bli indragen i dansen men ser att Tessi gråter och kramar Joanna. Min tanke är att Tess är ledsen över att hon fortfarande är sjuk och Sandras tanke är att Joanna har sagt att hon är döende eller något liknanade. Men tårarna visade sig vara glädjetårar och Joanna avslöjar överaskningen för mig också; att hon har köpt en resa till Thailand till mig den 23:e december tillsammans med henne och Barris. Jag kunde inte heller hålla in tårarna, glädjetårar såklart. Vilken jävla vän man har va? Herre min skapare.

Låter som en rätt okej helg va?

Guld om ni frågar mig. Hade lätt kunnat stanna lite till. Men ni vet hur det är. Tillbaka till den tråkiga vardagen! Som dessutom blev ännu jobbigare när jag fick veta lite saker igår som gjorde mitt glada humör mindre glatt. Blir så arg på mig själv att jag bryr mig, men jag kan inte hjälpa att jag både blir arg och ledsen. Hur tänker fanskapet? Usch. Men jag försöker koppla bort det så gott det går och tänka på vad jag har att se fram emot istället. En resa med mina två bästa vänner <3


Jag vet inte hur jag ska tacka men TACK Joanna. Snart står vi sådär igen!

Inga kommentarer: