söndag 21 september 2008

Fredagen slutade i rätt anda tillslut. Hamnade visserligen ute i Trångsund men det var det helt klart värt. Nostalgiträff på värdshuset och efterfest med seriösa diskussioner, dans och jacuzzibad. Vaknade lagom sliten för att sedan ta mig hemmåt och ladda om för på lördagens schema stod det kräftskiva hos Joannas underbara mor och Christer. Välkomstdrinken var champagne och det glaset tog mig ungefär en timme att få i mig. Men efter kräftor, bröd & ostar, pajer, flädersnapps med mera kom man igång igen. Vi får tacka Red Bull för det också. Eller eld tungan. Efter några timmar kom även Johanna och sällskapade och det var diskussioner om allt möjligt med Pigge aka sliskiga italienaren som höll låda under hela kvällen. Några badade, Åsa var på G och dansade som vanligt, Christer blev rund under fötterna och kärleksfull. Allt var som det skulle helt enkelt. Men vid tvåtiden gav de lite äldre upp så vi lite yngre satte oss i en taxi mot Whiteroom. Det var bra till en början men när man knappt kunde röra sig längre kände vi att det var dags att avrunda kvällen. Det gjorde vi med fyllekäk i Kungsan och telefonsamtal till Barris som än befinner sig i Thailand. Eller avrundade och avrundade, åtminstone stan. Hemma i villan hoppade vi i en varm utomhusjacuzzi för att sedan krypa ner alla tre i lilla gästhuset. Joanna & Johanna däckade snabbt men jag låg vaken i något som kändes som en evighet av deras hemska snarkningar. Tillslut fick ipoden och Usher spelas i hopp om att jag inte skulle störas av lätena. Dessvärre hördes det fortfarande men... jag somnade tillslut, tack och lov. Mamma Åsa dukade frukost sen bagav jag mig hem och däckade på soffan. Där här jag spenderat de flesta timmarna idag.

Slutsats? Det blev en bra helg. Nu ser jag fram emot nästa som kommer spenderas i Norrtälje och Bredholmen med ett partygäng som ska festa fredag till söndag. Men först ska man ta sig igenom fem vardagar. Men den som väntar på något gott... Som någon sa till mig häromdagen.

Inga kommentarer: