torsdag 11 september 2008

Helgen. Veckoslutet. The weekend.


Jag tycker om torsdagkvällar. Då kan man njuta av lugnet för att veta att när man vaknar upp dagen efter så är det fredag. Och fredag betyder positiva känslor. Det spelar ingen roll att det snart är minus på mitt konto. Fredag och lördag gör mig glad. Har det med att göra att man vet att folk är lediga? Att det är drag på stan? Att man får dricka mängder av alkohol? Att man får sova länge och äta onyttigt med gott samvete? Att man får skaka hår på någon av Stockholms nattklubbar till inifinty? Det är nog en kombination av allt och framförallt att man får umgås med sina sjuka vänner. Det får man visserligen på vardagar också, men det händer tyvärr inte alltför ofta. Visst är det trevligt att fnittra med Joanna i timmar i telefon en vanlig kväll men det väger liksom inte upp till kvällar som när vi till exempel hittar en webbkamera och fuckar ur ända fram till halv sju på morgonen. Inget slår det. Det jag vill komma fram till är helt enkelt att imorgon är den här. Den är visserligen slut lika sanbbt som den kommer. Men om ett dygn sitter jag och Joanna hemma hos mig, förhoppningsvis taggade och berusade.

Inga kommentarer: