torsdag 30 oktober 2008

Nu är det snart en ny helg men för att informera om den förra så var det utgång båda dagarna och alldless för mycket Stureplan för min smak nu för tiden. Det är för mig inte okej att betala 140:- inträde och 140:- för en drink. Det är inte heller okej när det spelas för mycket house och det är så mycket folk att man inte kan ta sig fram med ett glas i handen. Nåväl, annars innehöll helgen lite jacuzzibad, födelsedagsfirande, GK, Lino och söndagen spenderades på Joannas soffa med äckligt mycket cola. Där försvann det jag hade bränt den veckan.

För att nämna något om den här veckan så har den gått grymt fort. Ingen vecka har gått lika snabbt som denna känns det som. Jag har jobbat och tränat, nu är jag dock ledig i fyra dagar. Ikväll kommer Tess och har adjömiddag här hemma med familjen. Hon åker som tidigare sagt till Thailand i 1½ år, på söndag. Imorgon kommer det ett gäng damer hem till mig för att ha lite utav en adjöfest också. Jag har inte sett fram emot denna söndag... Men nu är det bara inse att det är som det är.

Jag har väntat en längre tid på att få bli månadsanställd och igår meddelade min chef att jag blir det från och med novemeber. Jobbet kommer bli trist utan Tess och Sandra men det får gå an! Det betyder att jag i november får timlön för de 148,5 h jag jobbat denna månad plus en månadslön. Dubbla lön sitter inte helt fel. Passar bra med tanke på Thailand också. Så nu slipper jag tänka på jobb en tid framöver, för nu har jag heltid i åtminstone några månader.

Nu ska jag slappa lite på soffan innan jag ska till gymet och svettas.

Inga kommentarer: