måndag 6 oktober 2008

Helgen slut och ännu en efterlängtad måndag. Eller inte. Helgen bjöd bland annat på en lugn kväll och en lugn dag på jobbet. Samt en lite festligare kväll som slutade dumt. Men jag tänker inte skylla på alkoholen, för det är inte bara den som gör att jag gör vissa saker ibland. Klyschigt, men det är nog hjärtat. Tyvärr inte huvudet. Hur som helst, efter en kväll med alkohol och utgång var det bara att bita ihop och bege sig till jobbet. Klarade mig igenom dagen, tufft men man överlever alltid.

Tess har varit här hela dagen. Vi har promenerat, solat, slappat och ätit thaimat. Fattar inte att hon lämnar mig om mindre än 4 veckor... Hon är helt klart värd en lång semester. Men det är inte okej att åka ifrån mig i 1½ år. Faktiskt inte.


Igår var det 6 månader sen vi gjorde slut. Ett halvår. Vet inte vad jag har att säga om det mer än att det är sjukt. Inte att tiden går, tiden går nästan alltid fort. Utan sjukt hur man fortfarande kan trampa på samma jävla ställe. Det är sjukt.

Det känns som att jag behöver träffa någon annan för att komma över dig. Men för att kunna träffa någon annan måste jag komma över dig.

Inga kommentarer: