fredag 5 december 2008

UPDATE

Det har varit fåordigt här senaste inläggen. Men i veckan har tiden gått åt till att jobba och sova känns det som. I onsdags gjorde jag dock en grej som det kändes var länge sen jag gjorde, sånt jag var bra på förr! Det påminde mig om att det är ganska nice också.

Förra fredagen hamnade jag och Joanna på the anchor, var väl inte den bästa utgången vi haft och inte riktigt den typ av ställe vi brukar hänga på. Men med tanke på vem jag fick träffa var det värt det. Kanske inte om man dock tänker på hur det slutade, fick bli plan B tillslut och jag ska väl inte sticka under stolen med att det inte heller var så dumt. Lördagen var en ren bakisdag, satt i Lida kyrka på ett dop och pustade och stönade. Dopfikan varade tack och lov inte alltför länge, det var inte direkt tårtor, kakor och skrikande barn som jag var sugen på. Senare fick vi vår pizza och försökte bli människor igen hemma hos Joanna. Barris & Eve kom även förbi. Vi gick in på vinet och slutade inte förrens vid fyra. Det var dock bara jag & Joanna kvar när vi började läsa igenom Joannas gamla dagböcker. Herreminskapare! En riktig liten dirtylobster, den där Joanna.

Helg igen. Helgerna känns ännu mer värda nu när man jobbar heltid och dessutom jobbar var tredje helg. Helgen efter man jobbat vill man kröka sönder sig för att man jobbade helgen innan och denna helg vill man kröka sönder sig för att man ska jobba nästa. Så det är vad vi satsar på ikväll igen. Eller kanske inte att kröka sönder sig, men att bli sådär härligt kalasfull i alla fall. Tanken är att dra en sväng förbi Fridays där det ska vara någon slags liten kalssreunion. Innan dess ska jag hem till min vapendragare och börja kvällen med tacos och vin. Joanna var ute med jobbet igår och tanken var väl att jag kanske skulle följa med. Men jag somande klockan sju och vaknade halv elva idag. Hur kan man sova så mycket? Nåväl. Nu blir det inge mer sova förrens imorgon bitti. Då måste jag åtminstone försöka sova lite för på kvällen är det inflyttningsfekke hos Joanna.

Har varit ledig idag- underbart! Varit ute och gått med mamma, solat och hittat fynd på Myrorna. En kofta för 45:- och ett par stövlar för 200:-

By the way så tappade jag mitt visakort igen förra helgen, jag förstår inte hur jag lyckas. Vad är det... Femte kortet på några månader? Folk säger att jag ska börja lämna kortet hemma. Men har jag kontanter så kanske jag tappar dom och det är ju bättre att tappa kortet och hinna spärra det än att tappa en femhunka, inte sant? Så jag fortsätter ta med mig kortet och får försöka komma på något sätt att ha bättre koll på det, eller nått.

18 dagar kvar

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahah Joanna the dirtylobster!

Anonym sa...

Du får sätta ett "senilsnöre" till ditt kontokort och ha det begravt i bh:n och fastknutet i bh-bandet, dååå jävlar Luiz, då tappar du det inte :D