söndag 7 december 2008

HELGEN

Helgen är nu snart slut och det är ju självklart tråkigt, men jag måste säga att det har varit en ganska bra sådan. Fredag började hemma hos Joanna med middag med henne och Eve. Senare kom Johanna och Carro förbi och vi drack vin och kollade på Idol samt kollade igenom våra gamla arbeten från företaget i gymnasiet, härligt. Jag och Joanna hamnade sen på 90s, kändes inte riktigt som förr men kul var det i alla fall. Kvällen slutade med ett långt fyllesamtal och sedan i Joannas säng. Bakfulla och jävliga som vanligt tog vi oss igenom dagen och påbörjade en ny rond av alkohol. Barris & Johanna kom och åt en mysig middag med oss innan resten av gänget kom. Inflyttningsfest vet jag inte om man kan säga att det blev, men en trevlig kväll. Tanken var att vi skulle ut men klockan gick och helt plötsligt var den runt ett och då kändes det lite segt att gå ut. Pojkarna droppade av och även jag som satte mig i en taxi med världens skönaste chaffis och åkte hem till Aleks där vi spenderade någon timme åt att bland annat lyssna på disneylåtar. Vid tre idag begav jag mig mot Huddinge igen och mötte upp Johanna där vi handlade bakismat innan vi hamnade hos Joanna igen och här har vi varit sen dess. Även haft besök av Joannas vän Victor, druckit te och haft lite högläsning igen av Joannas gamla dagbok. Guld det där! Nu kollar vi på film och har svullat både chips och glass. Känns inge vidare såhär efter, men det är ju trots allt söndag.

Som sagt, en bra helg men alltid ska det väl alltid finnas något minus. Och minuset denna helg var att jag fick höra att Mattias helt plötsligt är tillsammans med en kissunge. Det fick mig först att skaka och fälla några tårar, men idag är jag bara arg och vill aldrig mer se eller prata med honom. Jag måste säga att jag tog det bättre än förväntat. Men jag försöker ta ut känslorna i aggression och det känns inte speciellt svårt, han är inte värd en enda mer tår av mig. Han är inte värd nånting.

1 kommentar:

Anonym sa...

You go girl! :D